Bel bij overlijden 06 429 749 50

Wat moet ik regelen?

Geplaatst op: 31-1-2019

Wat komt er eigenlijk kijken bij het regelen van een uitvaart na het overlijden van een dierbare? Vanaf het melden van een overlijden, tot aan het moment van de uitvaart neemt de uitvaartverzorger de mogelijkheden en wensen met u door.

Als eerste uw huisarts bellen. Bij een overlijden in het ziekenhuis of zorgcentrum wordt de arts door het personeel op de hoogte gesteld. Daarna kan je de uitvaartverzorger bellen om het overlijden te melden. Zodat je de uitvaart kunt bespreken. U kunt alvast nagaan of er een verzekering is en of er uitvaartwensen bekend zijn. Ook is het belangrijk dat de rouwkaart zo snel mogelijk verstuurd kan worden. Hiervoor kunt uzelf een adressenlijst samenstellen.

Na het overlijden van een dierbare moeten er veel keuzes worden gemaakt. Zoals de keuze voor begraven of cremeren, de locatie, bloemen en vervoer. De uitvaartverzorger neemt in alle rust de mogelijkheden met u door, zodat deze samen met u kan zorgen voor een afscheid dat past bij zowel de overledene als de nabestaanden.

De uitvaartverzorger kan alles wat er komt kijken bij een uitvaart van A tot Z voor u regelen. Wilt u enkele zaken liever zelf regelen, dan is dat natuurlijk ook mogelijk. Bespreek uw wensen gerust met de uitvaartverzorger.