Bel bij overlijden 06 429 749 50

Betaalbare lidmaatschap

Geplaatst op: 28-2-2020

Een uitvaartvereniging is ook nog eens betaalbaar. Als lid van de vereniging betaal je contributie en bij overlijden wordt de ledenkorting verrekend met de kosten van de uitvaart. Heb je geen spaarpotje op de bank dan doe je er verstandig aan om naast het lidmaatschap van de vereniging een verzekering af te sluiten. Een polis die geld uitkeert bij overlijden is het meest logisch. Van die uitkering plus de ledenkorting kan de uitvaart dan worden betaald. Een uitvaart die gedaan wordt door een uitvaartvereniging is een stuk goedkoper dan wanneer dit gedaan wordt door een commercieel bedrijf. De oorzaak is duidelijk. De uitvaartvereniging is een vrijwilligersclub en verdient niet op een uitvaart, of dat nu een begrafenis of een crematie is. Dat maakt niet uit.

Vrijwillig betekent in dit verband absoluut niet amateuristisch. De uitvaartverenigingen verzorgen al jaren, velen al meer dan 100 jaar, begrafenissen en crematies. Ze weten echt wel hoe het moet. En omdat de tijden veranderen, veranderen ook de verenigingen. Ze hebben zich in provinciaal en landelijk verband verenigd en volgen zo de ontwikkelingen in de uitvaartwereld op de voet.